Monday, December 3, 2007

Luminile de Craciun de pe Magheru...

... sunt tot mai putine si mai sarace. Si nu, nu e de la faptul ca imbatranesc eu si le vad altfel. M-am documentat intens in acest sens.
Pe scurt, sunt profund dezamagita. Imi plac sarbatorile, imi place sa le simt intens, in strada. Asa ca sambata am iesit sa asist la marea aprindere. Eu si inca vreo suta de mii de bucuresteni sedusi de magia Craciunului sau care pur si simplu se plictiseau acasa, in fata televizorului. Bulevardele centrale erau complet blocate. Nu se misca nimeni. Pe trotuare, te calcai efectiv in picioare. Am sunat o prietena si am ramas la o ciocolata calda, cu multa frisca. Aproape de centru. Am tras suficient de mult de comanda ca sa se aprinda luminile si oamenii sa se care. Era vreo 11 noaptea cand am luat-o la picior pe Magheru. La inceput, am crezut ca nu s-au aprins inca luminile de Craciun. "N-are cum. Doar atat?". Cateva beculete sfrijite. Punctul forte: efectul de ninsoare. Niste tzurtzuri electrici din care picura lumina incontinuu... ma rog, din care se scurgea ceva cu ultimele-i puteri. Am luat un taxi si n-am mai privit inapoi. Daca unii se intreaba unde sunt zapezile de altadata, eu ma intreb unde sunt luminitele acelea multe, magice, licuricii colorati pe sub care ma plimbam ca intr-o poveste cu zane si spiridusi. Cineva le-a stins cu buna stiinta. O mana gigantica a apasat butonul de "off" apoi m-a palmuit cu ura, in timp ce o voce ascutita mi-a soptit sec: "Trezeste-te, fetito!"

Scurt prezentare iconica a luminilor de Craciun din ultimii ani - flash back:






2 comments:

Matei said...

asta cu ornamentele stradale de Craciun ma intriga si pe mine...in special acum ca suntem europeni ar fi trebuit ca orasul sa infloreasca de luminite si ghirlande si ingersai si tot felul de chestii dragute.sa investeasca primaria niste fonduri sa ne arate ca le pasa.sa faca acelasi sistem de iluminat de Sarbatori pe toate bulevardele mari, pentru consecventa estetica..pe magheru e simpatic ca ploua asa, cu luminite, insa e cumva trist, apasator, bacovian...

pinkydude said...

true. asta era cuvantul: bacovian. E saracacios si prea electric... eu nu simt magia Craciunului pe bulevard. Decoratiile ma duc mai degraba cu gandul la mult prea celebra "laser, frate". Ar fi putut sa se inspire din spoturile la Coca-Cola:)